2017. november 18., szombat

Tea & Chill díj

Nagyon szépen köszönöm a díjat Andinak (extra cuki vagy), most szépen megválaszolom a kérdéseket alul :)





Egyébként a szabályok:

~1 köszönd meg a jelölést annak, akitől kaptad a díjat, említsd meg és linkeld be a blogját. Másold be a szabályokat a bejegyzésedbe te is.
~2 mielőtt megválaszolnád a kérdéseket, illesz be egy idézetet, amiről azt gondolod, hogy a legjobban illik hozzád, jellemez téged.
~3 válaszold meg a 8 kérdést, amiket a téged díjazó blogger tett fel.
~4. írj újabb 8 kérdést, amiket majd a te jelöltjeid fognak megválaszolni.
~5 jelöld meg azokat a bloggereket a blogjaikkal együtt, akiket megjutalmazol a díjjal, s magyarázd meg pár szóval, miért pont rájuk esett a választásod.
~+1 Kívánj valami szépet az általad díjazott bloggereknek.

Az idézetem a következő: (rövid és velős, de nem kellett sokat gondolkodnom rajta, mert ez a kedvenc idézetem kb. 14 éves korom óta)
"To define is to limit" (Oscar Wilde)

És most jöjjenek a kérdések:

~1 Ha virág lennél milyen fajta?
Nos azt hiszem nagyon béna vagyok virágok terén (kb. 5 fajtát vagyok képes felismerni, nagyon gáz, tudom), de talán napraforgó szeretnék lenni leginkább. Csodásak a nagy, sárga szirmai, és olyan szép látvány, amikor egy mezőn az összes napraforgó egyszerre fordul a  nap felé. Realisztikusan nézve (már ha eltekintünk attól, hogy semmi realisztikus nincs abban, hogy virággá válok) talán inkább egy fekete tulipán lennék. Az szerény és menő egyszerre.

~2 A plüsskutyákat vagy a plüssmacikat prefelerálod? 
Inkább a macikat. Nekem is van egy nagyon régi plüssmacim, amit még kiskoromban kaptam anyukámtól, és imádom. Van egy rózsaszín kis kalapja, és Lottinak hívják. Kicsit már félelmetes, mert le van kopva a szeme, de annyi baj legyen XD Egyébként, hogy a plüsskutyák védelmében is szóljak kicsit, nemrég az egyik szobatársam vett egy mopsz plüssöt, és nagyon szemezek vele mindig. Iszonyat aranyos, legszívesebben ellopnám :D (De nem teszem. Nem vagyok ennyire rossz szobatárs, higgyétek el. Csak amikor ficet pötyögök hajnal egykor.)

~3 Egy 1-től 10-es skálán mennyire törtél össze lelkileg A kis hercegen?
Mikor először olvastam A kis herceget kötelezőként, nem igazán értettem meg a lényegét, ennek ellenére tetszett maga a könyv. Azóta nem olvastam újra, de láttam színdarabban, és annyira nem érintett meg... nem tudom, lehet, még mindig nem vagyok elég érett hozzá így 22 éves fejjel. Ezt vállalom XD Talán egyszer újraolvasom, és rájövök, mi olyan különleges benne.
 
~4 Van olyan film-sorozat-könyv amit akármennyire akartál nem tudtál szeretni? melyik? miért?
Azt hiszem, filmből ilyen volt a Saul fia, az nekem nagyon nem tetszett. Értem a koncepciót, de valahogy... nem. Szintén ilyen Esterházy, akinek a könyveitől legszívesebben kiugranék az ablakon, bármennyire is azt hangoztatják nekünk magyar szakon, hogy lassan klasszikus. 

~5 #fontoskérdés a Winx Clubból melyik tündér akartál lenni kiskorodban((a mai napig))?
(ez tényleg fontos kérdés :P)  Tök gáz, hogy most erre rá kellett gugliznom. Amúgy imádtam a Winxet, csomó DVD-m mai napig megvan... Bloom volt a kedvencem, tetszett, hogy vörös a haja (ez valami furcsa bekattanás nekem, a Witchből is Will volt a kedvencem), meg a háttérsztorija is neki volt a legszimpatikusabb. A második kedvencem Flora volt, mert emlékeztetett az akkori legjobb barátnőmre, és királyak voltak a ruhái. 

~6 Melyik három legkedvencebb Disney original filmed?Az elsőszámú kedvenc a Tarzan , azt bármennyiszer meg tudom nézni még most is. Mindig Jane akartam lenni, hogy egy lakatlan szigeten élhessek a szerelmemmel (ez mondjuk még mindig relationship goals).  Ezen kívül nagyon szerettem a Mackótestvért, manapság meg hozzá lehet még csapni a Zootropolist is. 
~7 Ismered Patrick Ness-t google nélkül? olvastál már tőle? ((igazából csak hirdetni akarom, hogy mennyire fantasztikus író ő és érdekel, hogy az emberek ismerik-e tho))
Nem ismertem így név szerint, de a Kés a Zajban című kötete nagyon ismerős... vagy ajánlották már nekem, vagy csak simán tetszett már korábban és el akartam olvasni...nem tudom. De köszi hogy most megint eszembe juttattad :D 

~8 Egy történelmi személy akit sokan szeretnek, de te nem.
Húú... most így kapásból István király ugrott be, én őt nagyon nem szeretem. (Jó, a rockopera dalait fejből tudom, de ez teljesen más.)   Vérontással és családtagjainak megölésével lett király, és értem, hogy a magyarság megmaradásához szükséges volt felvenni a kereszténységet, de szerintem túl sok szörnyűséget tett ahhoz képest, hogy később szentté avatták. 


Az én kérdéseim:
1) Jellemezd magad egy koktélfajtaként.
2) Marvel vs DC, melyiket preferálod és miért?
3) Ha végtelen pénzed lenne, miből készítenél sorozatot, és milyen színészeket kérnél fel az egyes szerepek eljátszására?
4) Melyik a jobb, Twitter vagy Tumblr?
5) Hogyan szeretsz írni: kézzel, vagy inkább számítógéppel?
6) A pizzát a héjánál kezded enni vagy a sarkánál?
7) Fuck, marry, kill. Választható személyek: Karinthy Frigyes, Irene Adler, Kylo Ren
8) PUF fandomos kérdés, mert mostanában nagyon benne vagyok. Mi a véleményed a Pál utcai fiúkról? Olvastad kötelezőként? Téged is idegesített Nemecsek?

És a csodás díjazottak:
babarózsa - mert gyönyörű az oldal, és gyönyörűek a ficek is
you could be happy - tudom, hogy már tumblr-ön vannak az írásaid, de MINDENKÉPP csodás vagy, és kíváncsi vagyok a válaszaidra :D
the doctor and the detective - mert sajnos túl keveset olvaslak, de többet kellene 

És mindenki, aki úgy érzi, szeretné kitölteni a díjat :D 

2 komment:

  1. Annaaa, olvasni jöttem (és hihetetlen, de megtudtam még olyat, amit nem tudtam rólad; éljen a Mackótestvér, és egyetértünk Szent Istvánban is:D), aztán még be is lettem tagelve, köszönöm!! <3 Viszont mivel tényleg gáz lenne kiraknom egy díjat úgy, hogy közben nem is blogolok ott manapság, arra gondoltam, hogy megcsinálnám itt kommentben, csak a játék kedvéért - de ha zavar, szólj^^

    Idézet: A mai esszéírós-agyzsibbadt nap emlékére - 'What are young men to rocks and mountains?' Jane Austen nénitől, mert egyszerre időtlenül igaz bölcsesség, meg keserű young adult angst. Köszönöm.

    1) Jellemezd magad egy koktélfajtaként.
    Félúton valami frappáns nevű alkoholmentes (safe sex on the beach? azt hiszem van ilyen:D) és a Bloody Mary között, az első azért, mert kéthavonta egyszer van kedvem valami nagyon lightosat inni, a második pedig egy klasszikus elegáns idealista történelmi-odaszúrós DOLOG, amihez nem vagyok elég menő.
    2) Marvel vs DC, melyiket preferálod és miért?
    A Marvel hozta vissza gyerekkorom félig elfelejtett képregény-rajzfilm maratonjait, néha meglepően nem csak szórakoztató, de inspiráló módon is (Steve és Peggy lett az új Mary Jane és Peter nálam, gyakorlatilag), viszont a DC-ben még most is több történetmesélési-karaktermélységi potenciált érzek, annak ellenére, hogy egy kézen meg tudom számolni azokat a filmeket, amik tetszettek. És akkor viszont Black Panther, szóval nem tudok dönteni:D
    3) Ha végtelen pénzed lenne, miből készítenél sorozatot, és milyen színészeket kérnél fel az egyes szerepek eljátszására?
    ANNYI. MINDENBŐL. (olyan jó ez a kérdés*-*) Viszont amire megvan gyakorlatilag az egész fancastom, az csak az Infernal devices, de azt meg nem tudom hányan ismerik itt, úgyhogy nem untatok inkább senkit:D A másik két szívemhez legközelebb álló adaptáció a Secret history és a TSOA lenne, de a konkrét színészek nem annyira fontosak, csak autentikusak legyenek, és maga a rendező legyen valaki del Toro díszlettervezésével, szimbolikájával meg részletgazdagságával megáldva, de úgy, hogy közben expliciten női szemmel rendez. Na ennyit a nem konkrét elvárásokról:D
    4) Melyik a jobb, Twitter vagy Tumblr?
    Jelenleg meglepő módon a twitter, főleg mióta a mémek is áttérni látszanak, de persze a tumblr-ről se mondanék le.
    5) Hogyan szeretsz írni: kézzel, vagy inkább számítógéppel?
    Mindennapibb/akadémiai jellegű szöveget kézzel, kivéve ha esszé; minden hosszabbat és/vagy fiktív dolgokat gépen.
    6) A pizzát a héjánál kezded enni vagy a sarkánál?
    A sarkánál, de nem mindenki? ._.
    7) Fuck, marry, kill. Választható személyek: Karinthy Frigyes, Irene Adler, Kylo Ren
    Karinthyt nagyon szeretem, de neked volt igazad, és nem bírnánk egymást hosszabb távon, úgyhogy fuck 'im (de semmi negatív konnotáció:D), Irene Adler mind kánon, mind Lara, mind Rachel McAdams formájában i g e n, meg vagy hívva az esküvőre, és akkor marad Kylo. Nem mondom, megnéznék egy nagyon jól megcsinált redemption arc-ot is, de tbh a fénykard-beleszúrás is működne. Csak stílusosan.
    8) PUF fandomos kérdés, mert mostanában nagyon benne vagyok. Mi a véleményed a Pál utcai fiúkról? Olvastad kötelezőként? Téged is idegesített Nemecsek?
    Az első kettőt szerintem tudod:D Nemecsek úgy emlékszem idegesített egy ponton, de nagyon hamar sajnálni kezdtem, és aztán a vége??? Valahogy nem esett le közben, hogy ennek a könyvnek így lesz vége, és nagyon megrázott. Nem tudom milyen lenne most visszaolvasni, a musical után biztos végigsírnám, de ha egy pillanatra visszautalhatok a te válaszodra, nem hiszem hogy Kis herceg szinten ütne. Az brutális, a lehető legjobb értelemben (és nem értem, hogy miért nem tanítják újra gimiben, a szimbolikája az egyik legszebb megvalósítás, amivel valaha találkoztam a világirodalomban, de való igaz, hogy olyan 20%-át fogja fel az általános iskolás, okkal.)

    Nem pofátlakodok még kérdésekkel is (viszont ha van kedved válaszolni rá, nagyon szívesen:D), mégegyszer köszönöm:)

    VálaszTörlés
  2. ÚÚÚ egyébként szólni akartam, hogy kaptál díjat, de megelőztél :D Nagyon tetszettek a válaszaid, és (hogy egy fontos pontra térjek ki) elvileg van, aki a pizzát a héjánál kezdi. Én általában összevissza, csak kíváncsi voltam :D A fuck-marry-kill valószínűleg nálam ugyanígy lenne (bár nekem amúgy bejön Kylo Ren, de nem biztos hogy bármilyen szempontból érdemes lenne vele kezdeni). A kis herceges megjegyzéssel abszolút egyetértek, mondjuk szerintem inkább gimiben kéne egyedül tanítani.
    Én amúgy imádnám a kérdéseidet, ha küldesz, hozzászerkesztem a felső poszthoz :D

    VálaszTörlés

 
Design by Casandra Krammer